Vuxenpoäng

Jag har samtalat med min kära mor idag om saker som man bör ha men som jag inte har någon vidare koll på ännu. Vi kan spalta upp'et lite lätt:

Hemförsäkring
Det är dessutom något jag har åtagit mig att ha eftersom jag skrivit under hyreskontraktet. Men det känns bra, man ska ha försäkringar. Får väl så småningom ta över olycksfallförsäkringen som jag har också.

Adressändring.

Jag måste skriva om mig hit till Skövde. Och det är stort månitro, det har jag aldrig gjort innan. Jag har, vad myndigheterna vet, alltid bott hemma i Storuman. Och det innebär att jag sumpar chansen att blåsa staten på några kronor genom att deklarera för dubbelt boende. (Den sista meningen var bara ironi).

Vet ni vad allt innebär? Den sista navelsträngen är väl så gott som klippt och borta för all framtid. Jag bör alltså rimligtvis tänka mer vuxet. Fast å andra sidan, jag tycker att min ansträngning för avrinningen i handfatet tidigare idag var moget nog. Liksom. Dessutom så tror nio av tio som jag frågar att jag är mellan 24 och 26 år. Det är något som förbryllar mig oerhört och jag funderar på vad de baserar det på. Sen tror de nästan inte på mig när jag säger att jag är 21 år. En killkompis hann jag träffa i ett halvår innan han fick reda på min riktiga ålder, och han hade hela tiden trott att vi var jämngamla (han är 24 eller 25 år). Fantastiskt roligt faktiskt, vad en sådan obetydlig sak som ålder kan spela för roll. Och i slutändan så känner jag mig ändå som 45 år vissa dagar och 13 bast som andra. Jag antar att det blir lite vad man gör det till.

Och bara för att späda på mina vuxenpoäng
så sitter jag och dricker ett glas vitt vin. För att fira att det är söndag. Det är mitt absoluta favoritvin också, smakar lite sommaräng och fina minnen.

Tjillevippen för fan!

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0