Symbolvärde

 

För ett år sedan hade jag varit nöjd med någon typ av jobb (någonting som var sysselsättning och som gav någon form av inkomst) och någonstans att bo. Ett hörn, en soffa eller något skumt tredjehandkontrakt. Så länge jag hade någonting i alla fall. Arbetslös var ingen höjdare.

Ni vet ju som hur det gick och allt och idag kom det mest symboliska ner i brevlådan.
Jag har sedan maj ett fast jobb och den 1:a oktober har jag även ett förstahandskontrakt på en lägenhet (den jag bor i nu och det var papper som kom som jag ska skriva under). Min lägenhet, mitt hem, mitt jobb. Ni kan inte ana hur ballt det känns med tanke på att tiden har gått fort och medan så har de mest otroliga saker hänt. Hade jag vetat för ett år sedan att jag faktiskt skulle lyckas med mina mål, drömmar, visioner och mer därtill hade jag trott att någon skojade med mig. Men nä, so far so good och jag är så förbannat glad.

Ta ta!

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0