Svar på tal

Fick denna fråga av Beatrice:

"Hej!
Jag sökte på nätet för att kolla hur man flätar in dreads och hittade bilder på dig efter att du gjort det, du hade narturliga färger och det är precis så jag också vill ha det. Du passar riktigt bra i det! Komplimang, komplimang! Men jag tänkte bara kolla med dig om du skulle vilja avslöja lite hur det går till och vad det kostar aso.. Vore väldigt snällt!

Ha det bra!
Peace!

/Beatrice"

Självklart kan jag avslöja lite, det är inga statshemligheter! :)

Det har jag i håret är syntetdreads som man kan göra i en mängd olika utföranden, och bland annat naturals som jag själv har. Man kan göra dem själv men det tar en himla tid så jag köper hellre mina av duktiga privatpersoner som gärna gör dem för en slant. Mina röda och mina bruna har en tjej som heter Sarah (Bastet på HD) gjort och vill man ha naturals så blir man inte besviken på hennes kvalitet!

När man får hem den är de antingen DE eller SE. DE's ser ut som ett u och har "två dreads" i samma och SE's är en dread med en ögla högst upp. När man sätter in dem i håret så flätar man in dem beroende på om det är en DE eller en SE. DE's flätar man in längst med (dela upp det egna håret i två för varje sektionering som man har gjort) ena delen av DE'n för att få en tredje part av flätan. När det gäller SE's så stoppar man bara in en av de två delarna av sitt egna hår i öglan och därefter flätar som vanligt. Man håller ihop allt med små hårsnoddar som man hittar bland annat på affärer med hästtillbehör.

Jag betalade 1500 kronor (överbetalade henne lite, hon begärde lite mindre) för mina röda dreads, men då ligger hälften oavända och det är, för mig i alla fall, en investering. Jag har haft dem sedan jag var 16-17 år och tänker fortsätta länge till, och ett par bra gjorda dreads kan man ha väldigt väldigt länge. Men det finns billigare, t ex på tradera om man bara vill prova på litegrann.

Jag har inte i huvudet om hur många man bör ha i sitt hår eller var man kan hitta en flätkompis, men då är det en himla tur att www.hairdrobe.se finns. Det är nämligen där jag hänger och har lärt mig allt, ett fenomenalt hårforum där allas hobby är olika sorters hår. Så Beatrice, jag skulle råda dig att hoppa in där och kika, stanna gärna, det är mycket trevligt folk där. Så kan du läsa i de olika trådarna om hur man gör dem, hur man sätter in dem och så finns det en sektion där man även kan hitta folk som erbjuder sina hårrelaterade tjänster.

Så, hoppas att du blev lite klokare och tusen tack för komplimangen! :)

/ Johanna

Bastets skönheter in action!

Ta ta!

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0