Sicko, igen.

Jag gick till jobbet men kilade hem igen. Jag blev panikvärre i halsen inatt och satt med ingen ork på jobbet. Det märkets delvis genom att jag blev "lilla vännad/gummad/whatevered" ett par timmar. Och vanligtvis så brukar jag vara såpass auktoritär i min samtal att jag inte råkar ut för det. I alla fall, jag beslöt mig för att gå hem och blev skitförbannad.

Eller ja, jag kanske ska definiera arg. Jag är inte det nu och var inte det så värst länge men här kommer problematiken.

Eftersom jag har skrivit under ett papper på att jag jobbar 100% så ska jag vara på jobbet, fem dagar i veckan och åtta timmar varje dag. Jag är självklart lojal mot min arbetsgivare och tar mitt ansvar för att vara på jobbet och för att prestera. Men när kroppen säger ifrån.

Mitt huvud vill vara där och göra rätt för sig, det är fredag, bästa dagen på hela veckan (p.g.a. jobbtiderna) och jag är på bra humör. Men min kropp säger stopp genom att sluddra, inte orka prata, frysa, ha ont i halsen och så vidare och så vidare. Man vill men man kan inte. Det bruar ju vanligtvis kallas för sjukdom och det är ju lika så bra att pallra sig hemåt då och krya på sig. Jag är ju inte sjuk hela livet, tur det!

Så jo, jag har varit hemma sedan tolv och sovit. Har kikat lite på anime och lyssnat på musik. Det finns ingenting som Tom Waits inte klarar av menar jag. Såatteh, jag får krya på mig i helgen helt enkelt. Skulle vilja avsluta snyggt innan jag går ner till 80% i oktober genom att jobba som sjutton hela dan varje dag. Det är bra skit månitro! :)

Ta ta!

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0