Personalfrämjande åtgärder

På varje arbetsplats finns det nog en lapp i något personalkök om att ens föräldrar inte jobbar på stället i fråga. Och det stämmer ofta såvida det inte är ett familjeföretag. Hursom, kontentan är att man ska diska efter sig och den debatten är, ja, omtalad på även mitt jobb.

 

Fenomenet i fråga i kombination med att jag ritar obscent mycket på jobbet gav mig en idé om att utveckla "din-mamma-jobbar-inte-här-lappen" till en mer andlig uppmuntran om att man kanske bör se till att städa efter sig. Och jag tror att Buddha har mer än rätt i den här frågan. Han säger (om det är svårt att läsa): "A clean kitchen is good karma. If not, it still smells good". För även om reinkarneringen inte har ett skit att göra med hur köket ser ut när man går hem så kan man i alla fall slippa lukten av sjukdom, gammal mat och den ohyggligt svåra uppgiften att diska ut en mugg med någons intorkade automatchokladrester.

 

Sen huruvida min lapp ens får sitta kvar, ger något märkbart resultat eller slipper en ditritad mustasch är en fråga för morgondagen men det gör hursom ingenting. Poängen är gjord och ja, Buddha har manboobs.

 

Ta ta!

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Den här tycker jag var jättefräsig! du borde sälja idén till typ indiska och tjäna massa kosing :D

2009-09-17 @ 20:02:37
URL: http://candy-and-razorblades.blogspot.com

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0