Kallt

Vad är det med södra Sverige och kyla? Det är ju för sjutton kallare här nu än vad det är hemma på vintern! Jag måste därmed köpa en filt och ett lager med värmeljus, för med alla lanternor tända så blir det snäppet varmare i lägenheten. Tror å andra sidan att jag har något skumt sorts drag rakt igenom lägenheten p.g.a. fönster som inte kan stängas riktigt av en svag människa. Hursom, en annan åtgärd är att bussa upp min skoteroverall och täckbyxor och långkalsonger och tjocksockar. Ja, ni fattar grejen. Kallt är det och filt måste införskaffas. Kanske ska börja använda socker mer frekvent också, även om det svider i hjärtat så går en normal kroppstemperatur före det där med att vara barfota.

Jag vill absolut inte gnälla alltså.
Men kallt här är inte samma sak som kallt hemma. Luftfuktighet är inte enbart av godo.

Ta ta!

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0