Inglourious Bastards


Jag fick ett sms 08:00 i morse där det stod "Bio ikväll !". Jag svarade, "Ja!" och somnade om. Jag har nämligen ett biobesök inplanerat ikväll med min kusin Rikard. Det blir trevligt! Quentin Tarantino står för regin och filmen har fått 8,6 på ritcherskalan, imdb's egna mätverktyg. Så den bör vara hyfsat bra. När Lammen Tystnar ligger på samma poäng och Forrest Gump har "bara" 8,5. Och okej att den Inglourious är nyare än Forrest, men en gammal från 1968 har 8,7 och bara lite mer röster.

Så var det med röstningssystemet. Och med bio efter jobbet följer den vanliga hetsen.
1. Bion börjar 21:00, jag slutar 21:00. Lösning: Man kan gå in även om klockan är 21:10, tackochlov. Att jag dessutom jobbar 100 meter från biografen underlättar dessutom betydligt.
2. Middag/kvällsmat/överätning av popcorn? Vid 21:00 på vardagar är det alltid fem timmar sedan jag åt mat och när man kommer hem direkt efter jobbet är det alltid lungt. Nu får jag vara strategisk så inte min mage kurrar och stör de andra biobesökarna, eller Brad Pitt för den delen.

Mer om filmen finns att läsa här.

Ta ta!

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0