Det blev som det blev

Inget planerat och inget tänkt. Det var inte nödvändigt egentligen. Men förbannat kul. Det blev jag och en kär vän på Husaren igår ändå. Billig öl och mindre folk än anstormingen som var i sommar. Och det var längesedan jag hade så roligt ute. Kan bero på att jag hade i princip myskläder på mig. Kanske inte var så där ny-shoppad-snygg, men det gav jag fan i, vi var där för ölen. Måste dessutom gå ut oftare i stora gröna baggybyxor och en gammal soc-huvtröja. Det var bekvämt om inte annat. Så vi tjötade, kollade runt, träffade människor högt och lågt och slogs, jag har till och med ont i knogarna. Men slagandet är en manlighetsrit som jag och en killkompis kör med när vi är ute. Slå knytna nävar mot varandra för att se vad som händer, har glömt bort andemeningen.

Han är dessutom hysteriskt rolig.
Han tycker att min ursprung är roligt och så sa han igår att han hade sett Jägarana nyligen, så stod han och citerade valda delar av filmen med en inte så perfekt men hyfsad norrländska utanför toaletterna.
"Va tog du för na?"
"En fotogenlampa"

Men nu väntar jobbet och jo, jag har hört rykten om att det är fredag idag. Känns gött!

Ta ta!

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0