Den onde, den gode och den fule

Ovan ser ni ett stycke kesoprodukt som innehåller lök. Närmare bestämt gul lök, scharlottenlök, vitlök och gräslök (varför ska alla lökar utom just gul lök skrivas ihop? Exempel= gullök funkar ju inte.) och den är numera livets gåva till människan. Mamma, jag är övertygad om att du skulle älska den om du inte redan provat den.

 

Min mor lärde mig i unga år att man får vackra barn av lök. Jag vet inte om mitt yttre har något med min mammas lökkonsumtion att göra men hennes prestationer i köket som innehöll lök lärde mig att det är gott. Så länge man inte överdoserar med just gul lök vill säga. Och den här eminenta produkten som ARLA står för passar nog till allt förutom möjligen gröt och kanelbullar. Hursom, förbannat gott tycker jag.

 

Och just ordet "lök" blev helt plötsligt väldigt konstigt. Lök, lök, lök. Lök.


Ta ta!


Kommentarer
Postat av: Anonym

det stämmer verkligen i allra högsta grad att man får vackra barn av lök! Jag är ett levande exempel, jag menar tre puddingar, de kommer väl inte från himlen?

2009-09-15 @ 21:15:43
Postat av: Anonym

Nej, det krävdes nog lök och en hel del vedbärning :)

2009-09-15 @ 21:37:01

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0