Anagram gör min dag

Bild lånad från aftonbladet från den här artikeln.

 

Någon i Vilhelmina hade roat sig med att slänga om bokstäverna i "Rikets Sal" till "Skitarsle". Jag kan förstå Jehovas om att de tycker att det är mindre roligt, men jag tycker samtidigt att det är hysteriskt roligt ur en icke utpekande vinkel. Sak samma om det är Jehovas eller något annat trossamfund, anagram är anagram. Att så många ord kan finnas i andra ord är bara bäst, språk är bra grejer ska ni veta!

 

Men mitt favoritanagram är mer komplett än så, det är nämligen; desperation - a rope ends it. Det enda ordet hänger ihop med det andra och det är så fasligt intressant att det kan hänga ihop. Ett mindre roligt anagram kan man få ut ur mitt namn, nämligen; job and ran hen, vilket är en helt okomplett mening. Inte alls lika kul.

Ta ta!


Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0