Vad är oddsen?

Jag köpte tre pocketböcker på Lagerhouse i våras/somras. De kostade tio kronor styck och jag började läsa den som var snyggast. Men efter några dagar började jag med en annan bok och sedan den efter. Förra veckan hade jag läst klart de båda andra böckerna och hade kvar den som jag började läsa. Så jag tog med den hit.


Läste högt för mamma om hur författarinnan liknar menstruation med en melon och dess innehåll och konstaterade att nja.. den var nog inget för mig. Så läste jag på baksidan och lade ihop ett plus ett. Hade sett ett kort klipp igår på tv:n om Herta Müller, hon som vann nobelpriset i litteratur i år, fast jag visste inte att hon hette Herta Müller just då.


Så jag frågade mamma om hon visste vad nobelpristagaren hette
och så sa hon hennes namn varpå jag vände min bok med melonmenstruationen och bara skrattade. Gissa vem som skrivit den? Yes, Herta Müller! Första gången jag läser en nobelpristagares bok och jag är ju verkligen up to date, om vi säger så. Så nu måste jag ändå beta igenom boken, fast den är skum och svårläst. Men men, ja ja. Och som sagt, vad är oddsen? Kul hursom.


Ta ta!

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0