Bränt barn skyr elden till nästa dag.


Jag kikade på en gammal vhs som vi har hemma och den heter någonting i stil med Mark Twains Adventures. Den är helt gjord i lera och har förföljt mig ända sedan min barndom. Så det var ett kärt återseende och först nu förstår jag komiken och tjusningen i filmen. Annars har det bara varit en märklig barnfilm. Hursom, jag rekommenderar den till alla som råkar snubbla över den. Den är snyggt gjord om inte annat. Och så lite klämkäcka citat från Twain himself:

- Det finns tre sorters lögner: Lögn, förbannad lögn och statistik.
- Endast kungar, redaktörer och folk med binnikemask har rätt att använda det redaktionella "vi".
- Förlora inte dina illusioner. När de är borta existerar du fortfarande kanske men du har slutat leva.
- Gör alltid det rätta! Det glädjer somliga och förvånar resten.

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0