Underbart


Det här inlägget är inte ens lite ironiskt.
Det var bara så det gick till.


Jag vaknade och drack en kopp kaffe. Men eftersom jag varit sjukt kaffesugen på sista tiden så bryggde jag en kopp till. Jag brukar alltid gå till diskhon och hälla upp kaffet eftersom min kanna är inte så optimal. I alla fall, jag har en full kaffekopp med alldeles nygjort kaffe i min vänstra hand och kaffekannan med lite kaffe kvar i i min högra. Så, vad händer?


Jo, jag tappar kaffekannen så den ramlar ner i golvet. Allt går liksom i slowmotion och jag ser hur den krossas sekunden den ramlar ner mot golvet. Det far kaffe och glas lite överallt och samtidigt så vacklar jag så mycket så jag spiller nykokat kaffe på min vänstra hand.


Min spontana reaktion var att jag skrattade och tyckte att det var jättekul. Lite som att det ska kännas att man lever och det var bara en kaffekanna. Ingen big deal och det finns affärer som bara säljer kaffegrejer. Men jag fick som en liten lyckoboost av hela händelsen. Jag vet inte varför. Men jag antar att man inte ska gråta över spillt kaffe och lite glas.


Som sagt, man väljer sina fighter och vad man blir förbannad över.

Kommentarer
Postat av: Kusin A

Måste vara en glastappardag idag... du är inte ensam...

2009-11-19 @ 12:19:37
Postat av: Yohanna

Jaså du säger det? Hm, något att gräva vidare i! Ska se om jag hittar någon mer tapper själv som tappat glas då : )

2009-11-19 @ 12:25:11
Postat av: Johanna W

hahaha, jag saknar dig!

2009-11-20 @ 08:54:04
Postat av: Yohanna

Jag saknar dig med Wahaltvist! Tänk Prego och en fin dag i soliga Skellefteå. Kommer du ihåg när vi ölade på ett tak där? Eller var det Piteå? Kul var det i alla fall : )

2009-11-20 @ 11:04:48

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0