Tidsuppfattning

Det är december i morgon ja och jag tror snarare att det är september eller oktober. Det jag måste få in i min hjärna är alltså att en lite längre ledighet snart infinner sig. Närmare bestämt om tre veckor och en dag. Det är 13 arbetsdagar. Det är tre helger varav en är inplanerad (jag måste se Liptones på lördag enligt Lollo, så det ska bli kul). Det är så att jag hinner tvätta en gång innan jag åker.


Frågan är bara vilka praktiska lösningar jag måste göra innan jag åker. Ha en liten jul-deadline alltså.
- Göra klart de två första uppgifterna i kursen jag läser så att jag kan göra den sista när jag är hemma och har jullov.
- Se om jag måste beställa mer kurslitteratur.
- Köpa julklappar, dah, har inte ens börjat litegrann.


Det var nog det? Men i den här takten som veckorna går så får jag allt börja helst i förrgår. För såhär fort har tiden aldrig gått, alls. Det bara visslar till så är det onsdag och sedan är det fredag igen. Och jobbet är bara så roligt så det känns som att jag går dit, dricker lite kaffe, tjötar en stund och kilar hem sedan.

Ps. Jag kom på en till sak. Hämta hit kaffebryggaren. Snabbkaffe är inte gjort för att man ska kunna hetsdricka ett par koppar.

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0