The Future Repeats Today

Den kvinnliga intuitionen jobbar ibland på underliga vägar. Jag har ju tvättat idag så var Lollo här för lite Oz-häng och helt plötsligt så bara vet jag att någonting inte står rätt till i tvättstugan. Sagt och gjort så kilar jag ner när Lollor går hem och vad hittar jag där? Jo! En ensam liten strumpa låg kvar i en tvättmaskin och jag hade ju rätt. För bövelen. Börjar dessutom fundera på om man snarare ska beskylla tvättmaskinen istället för torktumlaren när ena socken försvinner. Hm.


Nåväl, min första dag som Yohanna har varit innehållsrik. Jag har:
- Tvättat ett monsterlass med jätteäckliga och snuskiga kläder (tvångströjor med blod på - ja ni vet)
- Glömt bort koden till mitt VISA-kort så jag har varit kortlös. Men kunde ändå bjuda min syster på sjukmat och få ut kontanter tills mitt nya kort kommer. Då med rätt namn också.
- Anordnat så att jag ska kunna få ett nytt körkort.
- Handlat två jättefulla kassar med mat.
- Varit ute och promenerat i två timmar med Lollo (okej, effektiv gåtid - en timma, resten av tiden var vi på Willys och slog runt).
- Sprungit på Anna på nyss nämnda affär
- Sett tre avsnitt av Oz (ett i morse, två ikväll)
- Ätit clementiner. Oj oj bara. Gott definierat i en frukt.
- Städat och då menar vi dammsugning och lite plock.
- Rensat lite i min garderob och vikt ihop kläder som lätt skulle fylla Viola's i Blattnicksele.
- Hittat Zladislaw. Eller ja, den polska killen ni vet.
- Pratat med en kvinnlig medarbetare på Handelsbanken samt en på Folksam.
- Ätit falafelrulle
- Haft kvalitetshäng med la Pet


Med mera, med mera. Poängen med min lista är hur långsamt en dag går när man är hemma mitt i veckan vilket leder till att man hinner med en himla massa. Jobbar jag så finns det tre punkter på den listan men nu så har jag gjort grejer för en månad framöver. Och det känns naturligtvis bra. Kan tillägga att jag är hyfsat trött och att eventuellt surr därmed får överses.

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0