Planera livet

Jag har en del planer för livet. Sånt som man tänker att man ska göra men som oftast aldrig blir av. Men nu tänker jag att om jag skriver upp det så får jag väl ett par tre månader på mig att göra det i alla fall.

1. Göra en syn- och linsundersökning. Jag får lättare (?) ont i huvudet numera och funderar på om jag möjligen behöver starkare glasögon. Men jag vill ju hellre ha linser i så fall. Så jag ska kolla upp'et, sist gick det ju inte men den här gången kanske.

2. Fixa min vägg. Jag är väl mer nöjd nu men en grå vägg. Hallå, en grå. Den är så tråkig. Jag vill ha någon färg på den! Kanske något liknande, fast ljusare. Något blå-grönt i alla fall. Jag tror att det kan bli fint. Så ska jag ju ha mitt träd där i också. I brunt och guld kanske? Eller guldbrun?

 

3. Jag ska låna min systers slagborr och fixa gardinstången och andra hål en gång för alla. Så får jag hitta en vän som jag kan bjussa på middag i utbyte mot hjälp. Jag har nämligen inte den blekaste aning om hur man manövrerar en slagborrmaskin. Det skulle dock vara kul att lära sig, men jag vet inte om det är en grej att lära sig på egen hand?

 

4. Åka till IKEA och komplettera. Jag är inte på långa vägar klar med allt jag måste köpa därifrån. Så jag och Lollo har pratat om det och vi ska (visst?). Typ köpa handdukar och värmeljus och annat kul.

 

Så, det var mina planer det. Vi får se hur det går med allt bara. Men det ska gå bra.

Nu, jobb.

Kommentarer
Postat av: lollo

jaa, ikea skulle sitta fint.. vi kan låna bilen när som nu när mamma inte kan köra:P

2009-11-24 @ 10:00:48

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0