No sacrifice, no victory

Bra val i livet är följande:

1. Att skrota tv:n. Det var drygt två år sedan och jag har inte saknat den ens en liten gång. Det man vill se kan man köpa eller se på SVTPlay, så får man en himla massa fritid på köpet.
2. Att inte äta kött (förutom älgkött).
3. Att flytta till Skövde och börja knega. Även om det inte varit helt lätt, men jisses vad mycket som kan hända på ett år.
4. När konflikter eller irritation uppstår, börja med att fråga sig själv och vara ärlig om man verkligen inte vill bli irriterad eller arg. Det sparar mycket energi. Nackdelen är dock att man i vissa fall blir världen mes. Men det är oftast bra. Man kan helt klart välja vad man ska vara förbannad på om man nu vill det.
5. Bildestet i Lycksele. Jag har nästan alltid tänkt att jag nog borde ha sökt något annat, ända tills nu. Nu känns det som en bra investering för framtiden.
6. Tappa bort VISA- och körkort. Annars skulle det nog dröjt längre med namnbytet. Det är som de säger, stänger man en dörr öppnas ett fönster eller något annat liknande klichéartat.
7. Slå dig fri och gå. Var skulle jag annars ha varit i livet?
8. Min dammsugare. Alltså förlåt för att jag inte är en kvinna av 2000-talet. Men jag älskar min dammsugare. Årets bästa köp, det slår tatueringarna och allt annat. Det börjar med hygien.
9. Jag överväger om Spotiy-premium är ett bra val.
10. Mina tatueringar kvalar in ändå. De är så bra-a och fina även om det bara är jag som till 100% förstår innebörden med dem. Jag har aldrig ångrat ett enda streck.


Lista livet kan vara bra. Och Pettan, jag vill ha en av dig med. Lista alltså.

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0