Livsstrategi

Såhär ser min nuvarande livsstrategi ut, har den dessutom på min presentation på helgon.


När jag osäker på om någonting är rätt eller fel, bra eller dåligt eller om jag helt enkelt
tvekar så brukar jag fundera på vad jag kommer att komma ihåg av mitt liv när jag är 
gammal. Med den vetskapen kan man sträva efter att bli en väldigt nöjd och glad tant.


Jag kan inte någonstans hitta något ologiskt och regelrätt fel med det resonemanget. Som man bäddar får man ligga. Karmakontot tickar ikapp och vad vill jag komma ihåg av mitt liv? Det är dessutom, om man resonerar så, väldigt lätt att se sakerna som verkligen är viktiga för en själv i längden. Glad tant, det får vi komma ihåg. Nöjd tant.


Nu tänkte jag sätta igång med dagen.
Tappity tap!

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0