Jag är en glad skit idag

Riktigt jävla glad. Det första jag ser när jag kommer till jobbet är tavlan. Kungen på mitt jobb (en karaktär han spelar ibland, förbannat rolig kille) skriver åt "Pizzeria Pingvinen" varje dag. Dagens pizza var "Karl Alfred" med tomat, ost, spenat och tobak. Så har vi "Kamprad special" med tomat, ost, lök och en adress i schweiz. Hysteriskt roligt. Så träffade jag Lollo (var på jobbet 45 minuter för tidigt) och skrattade som om det inte fanns någon morgondag.


Jag är mer som bara glad. För allt. För att det är torsdag. För att min lampa inte riktigt fungerar. För att jag blir arg på mig själv för att jag är för naiv och för snäll. För att allt är som det är med nyanser och tendenser och relativitetsteorier. Jag vill liksom bara ha kul, och det har jag.


Som om jag är hopplöst glad
åt att mina sockar är blöta, att mitt internet är segt, att mina pengar tar slut. Hah, det finns inte mycket som kan sänka mig idag.


Tappity tap!

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0