I like the problem

Jag gillar ju som bekant måndagar och idag var inget undantag. Efter jobbet knatade jag hem med min kära mor i lurarna och sedan städade och diskade jag. Jag visste att det behövdes så sätter jag mig och kikar på Oz direkt blir det inte gjort det här dygnet. Så provade jag lite smink och tvättade mina sminkpenslar efter det också.


Mitt i tvättningsproceduren kom jag på att jag måste köpa nytt schampo
, och det händer inte ofta i det Bredénska residenset kan jag lova. Den flaskan jag har nu har jag nött på sedan i juni när jag flyttade in. Min lilla lugg och ibland hela håret, ja, det behövs inte mycket. Så, frågan är nu, hur sjutton ska jag komma ihåg det på onsdag? Det är ju knappast så att jag någonsin tänker på schampo. Och knappt ens när jag använder det. Men det löser sig nog.


Såatteh, nu ska jag bara läsa lite bloggar och sedan får jag titta på Oz i mitt nystädade hem. Rätt ska vara rätt. Man kan inte vara sol inne och fjorton i sinne alla gånger. Sen känns det som att jag har tagit ett typiskt moget och vuxet beslut så nu har jag fyllt kvoten för den här månaden.


Och förresten! Jag lokaliserade en äcklig lukt som jag konsulterat en del av er. Det har luktat urk och ond bråd död i min hall men jag har inte vetat varför. Allt i köket var rent och okej - trodde jag. När jag bytte soppåse så jag att det var någon form av sörja längst ner i hinken, under kassen. Det var en mycket obehaglig upptäckt. Men nu är det ju åtgärdat. 1-0 till Johanna.

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0