Händelseförloppet

I söndags sov jag alla timmar förutom sex av dem när jag låg och halvslumrade och tittade på Oz. Jag vaknade vid 10:00 och kilade iväg på jobbet. Väl där så hade jag feber och blev sedemera illamående, fick ont i halsen och i öronen. Så jag kilade hem. Igår så tittade jag mer på Oz och sov och idag så är det snäppet bättre - fast inte helt bra.


Jag är alltså hemma och kurerar massiv sjukdom
. Det stör något så in i norden, att vara sjuk menar jag. Jag skulle faktiskt vilja påstå att jag älskar mitt jobb (hur hade jag annars velat vara där så länge?) och det är en universiell sanning att man inte vill vara ifrån det man gillar. Jag går dit, gör mitt bästa, pratar med grymma människor, har fruktansvärt roligt och så är det dag ut och dag in.


Därför känns det kämpigt att min fysiska hälsa ska hindra mig från att ha just det - kul. Istället så är jag hemma och, nåväl, jag tänker kika på Oz och dricka en enorm kopp thé. Men ingenting slår faktiskt en bra dag på jobbet, eller en dag på jobbet i övrigt. Så planen är att bli så frisk jag bara kan, bädda ner mig ner till golvet och jag siktar på att vara där på torsdag (är ju ledig på onsdagar) och så hoppas jag på att jag är frisk resten av 2009.

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0