Godmorgon

Ni vet den första spontana känslan när man vaknar? Det är inte någonting som man kan bestämma över själv, vad man ska tänka alltså. Det bara kommer något ur hjärnroten och så får det bli dagens mode, typ. I alla fall för några timmar. I alla fall, mina tre första tankar var;


1. Någonting som hade med fotändan på min säng att göra.
2. Att jag har en bra (?!) väckningssignal. Och jo, det har jag ju, Stora Farliga Rymdprojekt Går med SMK, men det är inte så att man kan poppa järnet.
3. Att jag är utsövd som fan.


Det tredje vill jag dock diskutera närmare. Jag är inte utsövd som sjutton, jag trodde bara det. Men bara för att jag trodde det så blir det som det. Fast det inte är så. Det är som när man vaknar och råkar tänka "fan" eller något annat slagord och så tror man att man har en dålig start på dagen. Men man har ju egentligen inte det.


Ja, ni förstår nog.
Morgontankar. Eller klassikern om någon ringer och väcker en. "Sov du?". "Nej, jag har varit vaken en stund" (Yeah right 04:30 liksom).


I alla fall, godmorgon på oss! Jag har hört rykten om att det är fredag idag så det blir en fin dag.

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0