Fantastic

Godmorgon! Skönt med måndagar va? : )


Igår var jag lite.. mja. Vad skulle jag göra? Jag hade några timmar kvar av dagen och inte alls mycket fantasi. Men jag ville inte se på film eller Oz. Jag ville inte sitta vid facebook eller ha MS-röj-lan. Jag vill inte läsa eller rita. Och då blev det svårt, men jag grejade det ändå.


Först så utförde jag obscena hygienrutiner. Jamenar, ansiktsmask och hela kittet. Tvättade sminkpenslarna också. Sedan la jag mig i sängen och skrev i min dagbok som jag inte gjort på evigheter. Och vad jag skrev! Jag bara skrev och skrev och skrev och formulerade mig finurligt och kom fram till saker. Det var en billig terapi.


Så det ska jag fortsätta med.
Skriva skriva. Och så blev jag lite överasskad över hur klok jag kan vara ibland. Jag funderar därmed var jag får det kloka ifrån. Eller hur en människa öht kan komma fram till slutsatser genom att vända på en del meningar. Oerhört spännade faktiskt.


Gjorde en statusuppdatering på facebook som jag gillar också. Bara för att det är måndag. Och ja, jag ska göra någon glad idag och vet redan hur! : )


Kommentarer
Postat av: lollo

hihi, du lyckades... här ska skrivas:D

2009-11-16 @ 13:43:08

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0