Det kanske inte är så konstigt..

.. att jag är sjuk just nu och fryser hela tiden. Halva mitt element i rummet är kallt som is, antar att det behöver luftas? Måste prata med vaktmästaren då. Och det skulle inte vara några problem whatsoever om inte följande sak inträffade idag:


Min syster visste att jag var hemma så hon kanske skulle komma och säga hej bara medan jag låg med min vetekudde på magen för värmens skull. Så hör jag mitt i Oz hur det krafsar i brevinkastet och tiden är way beyond att man får post. Tänker då att det förmodligen är min syster, vem skulle annars krafsa i brevinkastet?


Jag går således upp ur sängen iklädd enbart trosor, linne och sockar och går mot ytterdörren. Det låter som att någon väser "Johanna" så jag tänker att det måste vara min syster. Frågar då högt "men vad gör du ditt psyk?" med en glad ton i rösten funderar på att ställa mig på alla fyra, kika in i brevinkastet och jävlas tillbaka. Det var tur att jag inte gjorde det.


Jag låste upp dörren istället och där står min vaktmästare som håller på att byta namn på dörren. Nötjag (!!). Vem är det som är psyk egentligen? Jag vet dock inte om han hörde mig men jag sa "oj förlåt, jag trodde att det var min syster som skrämdes" och i nästa sekund kom jag på vad dagens outfit bestod av.


Såatteh.. först tyckte jag att det var riktigt pinsamt och sedan skämdes jag som sjutton. Pinsamt var namnet. Efter det garvade jag som fan istället. Fast jag vet inte om varken jag eller han led särskilt mycket, och speciellt då jag tror att han inte ens fattade det. Men man vet ju aldrig.

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0