Bra ideér kommer sällan ensam

 

Jag har haft en spännande morgon! Vaknade som vanligt vid 08:30 och snoozade till 08:40. Väl då kommer jag på att en tur på spikmattan skulle vara skönt för min rygg. Den värker och pulserar för att den är trött (= otränad. I Morgon köper jag gymkort). Så jag la mig kanske en tjugo minuter på den, jag kan och jag vill. Och DAMN! Jag fick så himla många ideér och tänkte av någon anledning väldigt okomplicerat. Nu vet jag t ex vad jag ska göra med min fula gråa vägg.

 

Först ska jag måla om den. Kanske lila eller någon skön grön-blå nyans. Till vänster mot tv:n ska det vara ett stort träd i en annan kulör och grenarna ska gå över nästan hela väggen. Och ovanför sängen ska jag hänga nio tavlor, kvadratiska. Föreställande vad? Jo, jag fick ju en årskalender av min syster i julklapp förra året med Ed Hardys tatueringsmotiv. Så jag ska ta de nio bästaste och finaste och hänga upp. Det kommer att bli apsnyggt. Så vill jag ha en hylla á la Pettan i ett hörn också. Det kommer att bli hur bra som helst och det kom jag på när jag snoozade på mattan alltså. All snoozning är inte av ondo.

 

Men just nu tar jag det lite lugnare. Jag lyssnar på Sabaton och dricker kaffe och tycker att dagen har börjar väldigt väldigt bra. Försöker att analysera lite drömmar, vet att jag inte måste stressa och mår mest bra.

 

Få önska er en fin dag också!


Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0