Nostalgitripp


En vän från gymnasiet "ritade av" mig för några år sedan. Jag gillar
min haka om inte annat.


Jag håller på att rensa bland mina två flyttlass. Allt ligger huller och buller och helt plötsligt så ligger mina tidigare liv fullt synliga och jag kan ju inte låta bli att läsa lappar, dagböcker och försöka att komma ihåg. Det är väl nödvändigt men jag var inte förberedd så. Jag skulle ju som mersom bara rensa bland lite skit.

En fråga är dock vad man gör med ex-grejer? Kasta för att det ska kastas? Ha kvar för att det är fina minnen fast de minnen kan påminna om andra saker? Jag menar är det slut så är det ju av en anledning som inte alls behöver vara negativ. Man kan ju ha gått vidare och man tycker om varandra som vänner ändå. Men just de där sakerna som då visade hur mycket det var liksom, hur stort det var. Det kan man väl bara inte kasta.. eller?

Så försökte jag förklara för min mor att jag inte hade så himla mycket att stuva om, alltså att mina saker mest var utspridda och så mycket ut. Men det gick inte så bra: "Jag har inte så mycket grejer egentligen. Det är mest.... saker"

Later

Kommentarer
Postat av: emma

Hahahah! Shit vad kul, skulle också vilja hitta mina dagböcker. Där står det nog ganska mycket om vad vi pysslade med. Typ samlade pussbiljetter, du råkade minna sexbussen, he kattmat på felix huvud m.m

2009-07-13 @ 01:18:36
Postat av: Johanna

Men ja! Och vet du vad jag hittade igår? Korten när du, jag och Pettan står i hallen med klänningar och skit :')

2009-07-13 @ 10:59:08

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0