Nödvändigt på riktigt?



Jag har fått ett myggbett i min tatuering, ungefär där pilen pekar. Jag kan inte klia på den men det kliar ändå så att man nästan inte kan låta bli. Fast än så länge så har jag stått ut och tänkt fina tankar om världskrig istället. Myggbett råkar klia något så fruktansvärt på mig (eller på alla?).

Men som sagt, hittills går det bra. Dumt vore det väl annars, att klia på en nygjord en är ju som att be om en infektion och annat otrevligt. Den samlade barnaskaran av bakterier som huserar under naglarna är ju som bekant stor.

Och jo, jag har inte suttit och solat, om någon skulle anmärka på att den är ute i solen. Och det är ju inte heller bra då den är nygjord. Men nä, jag håller den i skuggan. Förutom just där då.

Later

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0