En nyutsprungen ros


Suddig eller bara jävligt svettig?

Jag ber om ursäkt i förväg och nu får ni ta att det här blir lite mer träningsblogg. Det är ju liksom min och just nu så gillar jag att springa, typ. I falla fall. Jag pinnade på med vetskapen om hur skönt det skulle vara sen, annars hade jag gärna sovit eller vilat eller kikat på film. Men jag har bestämt mig att det är en grej som jag måste öva på, göra det när jag ska göra det också. Sagt och gjort, jag kom och jag gick, 3 km och jag snittade 6:50 min/km! Jag är alltså nere på 6-minuterstempo, det är lovley! Sen svettades jag och lyfte mina stackars hantlar. Dels för mina armhävningar men även för att se om min inflammation pallar med regelbunden träning och hittills så går det bra. Så det är möjligt att det blir gymkort framöver. Lyckades även lokalisera en liten muskel så det här är officiellt världens bästa dag.

Men alla måste ha planer, i alla fall jag när det gäller löpning.
Långsiktiga mål:
- Milen
- 5 min/km tempo på alla distanser upp till  5 km (till att börja med)
- En halvmara (OBS, mål för om några månader eller så, inget jag vill vill nu. Men tänker att det kommer)

Kortsiktiga mål

- 5 km

Så för att nå upp till målen har jag gjort en liten veckoplanering
Idag: Sprungit 3 km, klart och betalt
Tisdag: Promenad med Anna efter jobbet (ids hon inte så går jag själv)
Onsdag: En lite snabbare takt på 2 km (det ska bli spännande!)
Torsdag: Vilodag? Vetisjutton, det eller en liiten promenad. Det har ju ingen dött av menar jag
Fredag eller lördag: Springa igen, vadjagvill.
Söndag: Vetisjutton

Okej, det var inte världens mest vattentäta plan. Men det känns bra än så länge. Jag måste ju som ta det lugnt i början nu och gå mycket, benhinnor, benhinnor nivet. Och det bästa med mina olika mål är att jag kan träna både långdistans och snabbhet. Win-win!

Ta ta for now



Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0