Snäll är det bästa man kan vara

Min medelsvenssonkväll gick i stöpet igår. Jag och Lollo hängde istället. Och vi skrattade så mycket så jag fick ont i hela min stackars kropp. Som det ska vara! Efter tag pinnade vi ner till Husaren och lyssnade på bandet som var där och hade riktigt trevligt.


Men. Män. Män, män, män. Man nummer ett förslag och jag vill inte ens veta om vad jag veta. Får skriva till KP och fråga hur jag bäst ska använda informationen. Så träffade vi på ett annat stolpskott. Men jag måste börja med att berätta om slutet på kvällen innan jag kan ta mer om honom.


Jag plirade hem när de stängde, lyssnade på Tom Waits och tyckte att jag hade haft en kul kväll. Så kommer jag hem, lägger mig och nästan sover. Då ringer Anna och följande konversation utspelar sig:
Hon: Har du träffat Eklund?
Jag: Jaa, han med tuppkammen va?
Hon: Jaa! Han har ingenstans att sova, får han låna din soffa?
Jag: Jadå, visst visst.
Hon: Fint, jag smsar han ditt nummer!


Så, efter en stund kom han hit och vi pratade om typ den enda festen vi setts på. Alltså en kompis, kompis typ. Men har man ingen sovplats så har man inte och jag skulle inte vilja vara i den situationen så det är självklart att människan får låna min soffa då! Tänker lite på mitt karmatkonto också, i hemlighet. Nej men, han var jättetacksam och sånt är ju kul.


Men, stolpskottet där.
Det var en karl som vi surrat lite mer och så ringer Lollo bara tio minuter efter att Eklund kom och säger att karln har förföljt henne ändå hem, fast hon sa hejdå på riktigt inne i stan. Han hade ringt hur många gånger som helst och stod och knackade på hennes fönsterrutor. Det är lika läskigt som det låter och här kommer lillfeministen in. Varför ska hon lida för att hon är tjej? Dumma karlsatan.


Anyhoe så ringde jag en taxi
och förklarade situationen att Lollo och endast Lollo ska åka med i taxin. Så hon kom hit, vi knödde ihop oss så bra vi kunde och slocknade på två röda.


Så att jo.
Det blev inte riktigt som planerat. Inom loppet av en halvtimma har jag två gäster och snäll ska man vara om man kan. Men vi hade kul i alla fall. Så får jag akta mig för karlarna ikväll och fortsätta att bara ha kul. En del är ju inte riktigt riktiga menar jag (fast å andra sidan så är en del brudar hur skumma som helst också, så det är väl inte unikt för just det manliga könet).


Tappity tap!


Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0