Uppdatering av det gamla

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
- Jag kan faktiskt bli arg (en del på jobbet tror inte det, av någon anledning)
- Jag är fruktansvärt rädd och lättskrämd. Jag kan utan problem tänka på saker så att jag inte vågar sova
- Det enda band som jag lyssnat längre på än SOAD är Simon and Garfunkel, de är evigt återkommande

Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
En egenskap bara? Då skulle jag säga snäll.

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
Bredén alt. Bredben (det var i mellanstadiet och bara en rolig grej, absolut inget elakt menat och med tanke på att jag var liten så var det inte sexuellt heller.

Hur var du som barn?
Jag har dryg, irriterande och uppkäftig mot mina syskon, men fruktansvärt söt (har jag hört återberättats)

Vad tycker du om fildelning?
Hm, jag gör det inte i alla fall. Visst, jag köper för att jag har råd. Men å andra sidan så tycker jag att all form av konst borde vara gratis för beskådaren eller lyssnaren och att man löser det ekonomiska på annat vis. Konst och kreativitet i kombination med upplevelsen tycker jag inte att man kan sätta ett pris på, eller begränsa för andra med ett pris.

Varför bloggar du?
Jag gillar att skriva

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Kärlek i vänskap kanske? Vänskap är ju det bästa som finns, men med tanke på att kärlek är biologiskt inbyggt så vetisjutton.

Vad kan man leva utan?
Det som man tror att man behöver mest, materiellt sett. Är nog väldigt inne på sin mobil så vore det nog mer sunt att lägga av ett tag.

Vilket är viktigast hos din partner?
Kan inte jag skratta med människan ser jag ingen direkt framtid.

Har du funnit Harmoni i ditt liv?
Definiera harmoni? Men jag är väl på väg dit i alla fall.

Hur ofta lagar du mat hemma?
På veckorna är det sällan, och helgerna likaså. Men det händer. Annars är yoghurt bra grejer

Vad skulle du göra med ett friår?
Läsa, skriva, leva, lära, resa och göra något bra för andra.

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Jag är mer inne på god mat, orka sätta nation på den.

Hur svarar du i telefonen?
"Hallåja" är en vanlig grej, annars "Johanna" eller bara "hej" om jag vet vem som ringer.

Vilken var din första konsert?
Totta Näslund när jag var mini me

Hur ser folk dig?
Glad, rolig och trevlig tror jag. Annars väldigt norrländsk och mumlig. Men i första hand så hoppas jag att det är som en människa.

Människa som gör dig enbart ledsen?
Det finns ingen sådan, tack och lov.

Människa som gör dig enbart glad?
En kollega på jobbet som hittills aldrig gjort mig arg. Men i nära relationer som med familj och så känns det oundvikligt och framförallt osunt att inte ha något annat än enbart glad?

Värsta känslan?
Ovisshet är olidligt.

Favorit tv-program?
Jag har inte sett på tv på två år.

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Bra humör, häng med sköna människor och så kanske lite städning eller löpning så att man har gjort något nyttigt.

När grät du senast?
Uhm, dum di dum.. Vet inte exakt, men det var några veckor sedan.

Är du vidskeplig?
Nja, njo. Jo. Ja, det är jag väl kanske.

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Kanske att jag skulle ha parkerat rätt igår.

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Nej

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Ingenting som jag kan komma på nu.

Vart går din drömresa?
Just nu - hem till byn.

Vem är ditt drömragg?
Drömragg? Haha! Ja, Gaspard (killen i Hannibal Rising) kanske. Men det är karaktären som är snygg och jag vet inte om jag skulle vilja ragga på en kannibal. Men snygg är han!

När blir man vuxen?
Frågan är väl mer när man slutar att vara barn? (Jag skulle vilja svara aldrig)

Vill du säga förlåt till någon?
Njä.

Vem är din hjälte?
Min familj

Vad tror du på?
Att livet blir det man gör det till

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Project Runway

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Lycklig

Vad är lycka?
En simsgubbe som har alla staplar till max. Nej, skämtåsido. Det beror på vilka behov man har och vad man har.

Vilka personer beundrar du?
Orädda och öppna människor som vågar gör som de vill med ovisst resultat. Då har man redan vunnit i mina ögon oavsett utgång.

Vem var din första kärlek?
Ulf?

Vem har makten i ditt liv?
Jag (och just nu en liten tuss till katt som härjar på nätterna).

Har du någon dold talang?
Yies, har bara inte hittat den än (den är ju som sagt dold)

Vilket djur skulle du vilja vara?
En loppa i taket ibland

Har du någon fobi rädsla?
Spindlar, getingar, höjder och stora metallföremål.

Ta ta!

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0