The pursuit of Happyness



Titel: The pursit of Happyness / Jakten på Lycka
Genre: Drama
År: 2006
Regissör: Gabriele Muccino
IMDb

Alltså, jag är starkt imponerad av den här filmen. Jag trodde inte att jag skulle gilla den så värst - jag har något omänskligt emot Will Smith. Men det var han i en seriös roll och, ptja, iRobot är ju inte så hemskt ändå. Men jag måste säga oj, den kvalar lätt in bland de tio bästa filmerna jag någonsin sett. I alla fall topp tio gällande draman! Will Smith är fantastisk i rollen och det känns mer som att man ser en snygg dokumentär om hur det var då. Och sen då att den är baserad på en sann historia gör det hela väldigt genuint.

Jag ids inte beskriva handlingen, för den spelar ingen roll. Det som spelar roll är känslan i filmen och det här med att kämpa för det man vill åstadkomma och verkligen inte ge upp. Så om den handlar om Wall Street eller Hooters spelar alltså ingen roll. Hursom, den är så sevärd så jag vet inte var jag ska ta vägen. En riktig pärla!

Och mor, jag tror att du skulle älska filmen lika mycket som jag. Ska jag skicka upp den?

Ta ta for now



Kommentarer
Postat av: Anonym

javisst gärna, skicka den med Pet

2009-08-11 @ 18:05:58
Postat av: Johanna

Will do! :)

2009-08-11 @ 19:04:15

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0