Nya tider, nya planer!

Jag har pratat med min chef och tänker gå ner till 80% i arbetstid från och med 1:a oktober, mest bara för att jag kan. Det ordnar sig helt klart ekonomiskt ändå och det är ett av få jobb som man kan ha och faktiskt göra så så det är precis bara lyx! I framtiden kommer jag alltså att vara ledig onsdagar, skönt med ett avbrott mitt i veckan.

Hursom, vad ska jag göra på min lediga tid? Det har jag redan bestämt serni. Jag tänker plugga! Det finns massor av internetbaserade kurser som man kan läsa och jag hittade en 30-poängskurs om mode som jag tyckte att jag ska börja med. Mer om den finns att läsa här. Såatteh, det blir jobb och plugg, plugg och jobb. Men jag ser framemot det! För det första så är det apkul att lära sig nya saker och så är det ett ämne som jag nog inte kommer att ha några problem med. Jag kanske inte ser så modeinriktad ut men jag håller mig ändå ajour med verkligheten.

Så det ska faktiskt bli väldigt väldigt roligt!
Och om jag får mersmak så finns det senare en kurs om webdesign (hur man gör hemsidor och grejer) som är på 7,5 poäng som jag också blev lite intresserad av - när jag är klar med denna vill säga. Och sen så har det ju aldrig skadat att ha lite högskolepoäng i bakfickan samtidigt som det ska bli roligt att "prova på" att plugga lite.

Tjoho, det blir kul!
Ta ta for now.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Låter himla klokt tänkt! Hoppas kurserna är riktigt kul o bra!

2009-08-29 @ 14:31:00
URL: http://www.kickestina.se

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0