Nu är jag på g igen..



.. typ, jo. Det tror jag nog.


Dagens tanke går till mig själv och mina egenskaper. Varför är jag så rastlös? I allt jag gör, funderar jag inte på att flytta så vill jag byta jobb eller hår eller porslin eller rentav byta land. Men jag vet ju att det inte blir "bättre", och ingenting är ju dåligt. Men är det någon sorts sjuk utvecklingsfas jag har hamnat i i några år? Ibland längtar jag tillbaka till gymnasietiden, jag visste vad jag skulle göra och hur länge. Sen så hade jag ett hem och någon att dela det med och mina vänner. Det var - nu i efterhand - jäkligt skönt.

Men jag borde väl kunna göra det här till något bra? Lite mer entrepenörsmässigt? Hitta på grejer som jag kan göra där jag är nu istället för att tro att jag måste flytta på mig eller göra en radikal förändring? Liksom kanalisera energin? Eller så skulle det vara kul om jag bara kunde sätta mig ner och vara förbannat nöjd - för det borde jag vara. 1-100 på mindre än ett år liksom, det är lite som en saga eller något man ser på tv. Men istället för att vara glad för den prestationen så tänker jag på nästa. Driven som fan skulle jag vilja kalla mig nu.

Och det här är mer som bara en allmän reflektion som jag fick när jag kikade på en bild på min fågel ni ser, ni vet ju av vilken anledning jag gjorde den. För även om jag inte säger något så tänker jag alltsomoftast att jag ska göra något, planera och se framåt. Fast nu på senare tid vet jag inte riktigt var jag har mitt ankare.

Men, nåväl. Det ger säkert med sig, får börja med mer hemmaprojekt. Typ räkna listerna i lägenheten eller analysera hur dammet skiljer sig från rum till rum.

Ta ta!

Kommentarer
Postat av: åsa

jag befinner mig allt som oftast där jag också. det är då man ska försöka tänka mer Carpe dien. Som nu, jag satt med en tallrik i ena handen och åt, samtidigt som jag skulle klinka med en smutsig hand här i din gästbok. Man hinner inte alltid mer för att man gör en sak i taget. Bättre att försöka vara i nuet och göra det ordentligt än att göra allt lite halvdant för att man, i tankarna, redan är på väg till nästa grej. I'm working on it =) Gokväll!

2009-08-30 @ 20:41:36

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0