En tanke som slant

Mkay, jag har filosoferat om att jag är halvvuxen och bör spara så mycket pengar som möjligt och tänka på ditten och datten. Men sen började jag tänka om, varför skulle jag det? Det är väl nu, när jag är så singel som man bara kan bli som jag kan just göra just de sakerna som kanske inte är möjligt senare i livet? (Lägg till då hur jag bor och att jag har ett jobb. ) Leva fan (i positiv bemärkelse) och göra precis som jag vill. Och pengar kan vara bra att spara, mjodå, men nu kan jag passa på att lägga ner extra mycket pengar på mina intressen för sedan kanske det inte går i lika hög utsträckning? Och det kanske ger mig enormt mycket nu som rentav kan ge pengar i framtiden? Jag måste inte spara varenda krona bara för att jag kan.

Alltså göra precis som jag vill. Som jag valde bort öl ikväll för att jag ville komma hem, ta det lugnt och vara pigg i morgon. Likasom jag väljer att festa en hel helg - bara för att jag kan och möjligtvis vill? Näe ni, nytt tema på livet framför - att leva det. Precis som jag vill. Lika bra att passa på.

Ta ta!

Kommentarer
Postat av: Sara

Du är bra!

2009-08-28 @ 12:30:56
URL: http://sarath.blogg.se/
Postat av: Kicki

Helt rätt!

2009-08-29 @ 14:28:52
URL: http://www.kickestina.se

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0