En litet appropå

När jag gick ut på balkongen nyss så såg jag sammanfattningen av dylika arrangemang som Matfestivalen. Det är som alla andra "högtider". Alla får supa och leva jävel bara för att och som jag fattat det så är det mycket fulla ungdomar under 18 år, ett bra tillfälle för första fyllan. Hela Skövde är alltså alkoholiserat för några timmar. Vad såg jag då? Först en tjej som satt och grät, jag hörde ett killgäng som "ööÖÖÖÖÖÖ!!!ÖöööÖÖÖ!" nivet, någon som juckade/hoppade/lekte Star Wars?, en taxibil, misär, brutna förtroenden, oskulder som förloras för tidigt och på fel grunder, lögner, ställen som tar in så många som möjligt för att enbart tjäna pengar, folk som festar för att "de måste", en evig konsumtionscirkel och sist men inte minst en enorm bakisångest imorgon då folk fattar att man faktiskt måste stå för det man gör. (Okej, jag såg inte allt bildligt talat, men ni fattar).

Som en kollektiv sörja liksom.

Men jag ska inte bara gnälla
, fast det märks kanske att jag inte gillar sådanahära saker? Det är delsvis därför jag valde att stanna hemma. Lika bra att istället för att vara irriterad på plats, slippa bli irriterad hemma med Will Smith. Nä, tacka vet jag en halvtom krog eller en ball hemmafest för att man verkligen vill umgås och ha roligt och inte något uppstyrt bara för att. Halvdant räcker inte.

Ta ta!

Kommentarer

Åsikter på detta?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Plita ner:

Trackback
RSS 2.0